Cât de mulțumiți au fost pacienții români de spitalele publice în anul 2019?
Satisfacția pacienților reprezintă unul dintre indicatorii în funcție de care poate fi apreciată performanța unui spital. Începând cu anul 2016, în România colectarea informațiilor legate de satisfacția pacienților se face electronic. Însă numărul de chestionare completate de pacienți depinde în mare măsură de transparența spitalului respectiv. Din păcate, deși respectarea acestei transparențe este obligatorie prin lege, în majoritatea cazurilor acest lucru nu se întâmplă.
Acest raport analizează atât nivelul de transparență al spitalelor publice din România din punct de vedere al utilizării mecanismului de feedback al pacientului, cât și nivelul satisfacției pacienților români cu privire la serviciile medicale și curățenia din spitale.
Mai multe informații pot fi regăsite în raportul complet realizat de Observatorul Român de Sănătate.
Acest raport face parte din seria Monitorizări a Observatorului Român de Sănătate.
Citește și raportul Satisfacția pacienților români în anul 2017